maria-drockila-kynttilat

Vain muutos on pysyvää.

Vain päästämällä irti vanhasta

avautuu uusi tie.

Maria Drockila Kynttiläpaja

 

Maria Drockila perusti nimeään kantavan kynttiläpajan 19-vuotiaana vuonna 1998.

Aluksi kotona ja myöhemmin omalla pajalla Orimattilassa käsintehdyt kynttilät pohjaavat satoja vuosia vanhoihin menetelmiin ja suomalaiseen käsityötaitoon.

 

Yrityksen taipaleelle on mahtunut design-kynttilöiden lisäksi menestystä brändityössä ja yrittäjyydessä. Vuonna 2007 yritys edusti Suomea Chicagossa GIA-kilpailussa (Global Innovator Award) ja vuonna 2008 Maria Drockila valittiin valtakunnallisesti vuoden nuoreksi yrittäjäksi.

 

Monien ennustamaa konkurssia ei yritykselle koskaan tullut. Sen sijaan Kynttiläpaja on toistuvasti työllistänyt joulujen vaiheilla noin 100 henkilöä. Kaikkiaan yli 500 omaa kausi- ja pop up -myymälää on samalla nostatettu eri puolille Suomea.

 

Erityisten kynttilöiden muoto, kuviot ja värit ovat tehneet mallistoista ainutlaatuisia maailmassa ja vakiinnuttaneet Maria Drockila Oy:n liikevaihdon 2 miljoonan euron paikkeille. Samat kynttilät ovat kantaneet liiketoiminnan myös kahden laman yli.

”Olen aina uskonut suomalaiseen käsityöhön liiketoimintana”, sanoo Maria Drockila itse.

 

Ja silti, jatkuvasti uutta luova yrittäjä kokee ennen pitkää tarvetta murtautua irti tutusta. Kun Kynttiläpaja vuonna 2018 vietti 20-vuotisjuhlaansa, alkoi uudelleen kouluttautuneen Marian suunta selvitä. Jotain vielä syvempää ja vielä merkityksellisempää oli syntymässä.

Niinpä vuonna 2020 Kynttiläpaja sulkee ovensa Maria Drockila Oy:n omistautuessa kokonaan  terapeutti- ja mentorpalveluille.

maria-drockila-kynttilat

Maria Drockila Kynttiläpaja

 

Maria Drockila perusti nimeään kantavan kynttiläpajan 19-vuotiaana vuonna 1998.

Aluksi kotona ja myöhemmin omalla pajalla Orimattilassa käsintehdyt kynttilät pohjaavat satoja vuosia vanhoihin menetelmiin ja suomalaiseen käsityötaitoon.

 

Yrityksen taipaleelle on mahtunut design-kynttilöiden lisäksi menestystä brändityössä ja yrittäjyydessä. Vuonna 2007 yritys edusti Suomea Chicagossa GIA-kilpailussa (Global Innovator Award) ja vuonna 2008 Maria Drockila valittiin valtakunnallisesti vuoden nuoreksi yrittäjäksi.

 

Monien ennustamaa konkurssia ei yritykselle koskaan tullut. Sen sijaan Kynttiläpaja on toistuvasti työllistänyt joulujen vaiheilla noin 100 henkilöä. Kaikkiaan yli 500 omaa kausi- ja pop up -myymälää on samalla nostatettu eri puolille Suomea.

 

Erityisten kynttilöiden muoto, kuviot ja värit ovat tehneet mallistoista ainutlaatuisia maailmassa ja vakiinnuttaneet Maria Drockila Oy:n liikevaihdon 2 miljoonan euron paikkeille. Samat kynttilät ovat kantaneet liiketoiminnan myös kahden laman yli.

”Olen aina uskonut suomalaiseen käsityöhön liiketoimintana”, sanoo Maria Drockila itse.

 

Ja silti, jatkuvasti uutta luova yrittäjä kokee ennen pitkää tarvetta murtautua irti tutusta. Kun Kynttiläpaja vuonna 2018 vietti 20-vuotisjuhlaansa, alkoi uudelleen kouluttautuneen Marian suunta selvitä. Jotain vielä syvempää ja vielä merkityksellisempää oli syntymässä.

Niinpä vuonna 2020 Kynttiläpaja sulkee ovensa Maria Drockila Oy:n omistautuessa kokonaan  terapeutti- ja mentorpalveluille.

maria-drockila-kynttilat
maria-drockila-kynttilat
maria-drockila-kynttilat
maria-drockila-kynttilat